Cum ne ajută alimentația să luptăm cu depresia?

Studiile arată că există anumite alimente – mai ales cele specifice dietei Mediteraneene – care pot ameliora simptomele depresiei!

S-a descoperit recent că există o conexiune între intestin și sistemul nervos central. Studiile arată că există anumite alimente care pot ameliora simptomele depresiei!

Pentru a preveni boli precum diabetul zaharat, bolile cardiovasculare și chiar anumite tipuri de cancer doctorii recomandă deja regim alimentar, însă puțini știu că se poate recomanda o anumită alimentație pentru a preveni chiar și depresia. Mâncarea sănătoasă ajută întregul corp, inclusiv creierul!

Există tot mai multe dovezi care susțin beneficiile alimentației în formarea florei intestinale, care influențează la rândul ei în mod direct sistemul nostru nervos central și se reflectă apoi în starea noastră psihică și chiar în comportament.

Se pare că un procent de până la 80% din serotonina totală din organism este secretată în tractul gastrointestinal. Abia acum se descoperă „viața secretă a microbilor” care trăiesc în intestinul nostru și care ne influențează sănătatea și starea generală.

Așadar, când reușim să influențăm flora intestinală cu ajutorul hranei, ne putem influența chiar și creierul. De exemplu, triptofanul care se găsește în banane, nuci sau în ouă este un aminoacid pe care organismul îl folosește la formarea de serotonină și dopamină, acești neurotransmițători importanți care ne afectează dispoziția și capacitatea de concentrare.

În cadrul unui studiu efectuat la Universitatea Deakin din Australia, câteva sute de pacienți cu depresie moderată spre severă care aveau inițial o alimentație nesănătoasă bazata pe carbohidrați rafinați (pizza, fast-food, patiserie, paste) au trecut timp de 12 săptămâni la o alimentație de tip mediteranean (fructe și legume proaspete, nuci, semințe, pește, fructe de mare, ulei de măsline, carne neprocesată). Rezultatul a fost covârșitor: 32% dintre ei au ajuns la remisiunea bolii, comparativ cu 8% din grupul de control care nu a ținut nici un fel de regim!!!

În concluzie: nutrienții care joacă un rol esențial în tratarea depresiei sunt acizii grași omega 3, Zinc, Magneziu, fier, vitamina B12. Aceștia s-au dovedit eficienți în scăderea riscului dezvoltării depresiei și a demenței.

Vă reamintesc așadar din nou să apelați cu încredere la un specialist pentru orice problemă de sănătate cu care vă întâlniți: adesea soluțiile sunt mai simple decât vă imaginați.

Leave a Reply